گواهی ssl ov چیست؟

گواهی ssl ov چیست؟

گواهی SSL OV یکی از انواع مختلف گواهی امنیتی SSL است که برای اعتبارسنجی سازمان، شرکت و یا کسب‌وکارهای مختلف استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید اعتبار کسب‌وکار اینترنتی خود، بر روی بستر وبسایت را تضمین کرده و در نتیجه به موفقیت خود کمک کنید، یکی از مهم ترین اقدامات شما اخذ و فعال سازی گواهی امنیتی ssl است.

هدف اصلی که  گواهی اس اس ال Ov دنبال می‌کند، این است که وب‌سایت یک کسب‌وکار و اطلاعات موجود در آن را رمزگذاری کند تا داده های منتقل شده محافظت شود. در نتیجه نه تنها کاربران از امنیت اطلاعات شخصی خود که اغلب شامل اطلاعات بانکی و تراکنش‌های مالی است، اطمینان پیدا می‌کنند، بلکه در موتورهای جستجو نیز اعتبار بالاتری خواهید داشت.

اخذ این گواهی اس اس ال سازمانی یا ov، می‌تواند تا حد زیادی برای یک وب‌سایت اهمیت داشته و به موفقیت هرچه بیشتر آن کمک کند. اگر یک وب‌سایت انحصاری برای کسب‌وکار خود دارید و می‌خواهید اعتبار آن را نزد کاربران و موتورهای جستجو ارتقا دهید، بهتر است هرچه سریع‌تر گواهی SSL OV خود را دریافت و فعال کنید. در ادامه این مطلب از آکادمی SSL به بررسی جزئیات بیشتر درباره این گواهی پرداخته و بررسی می‌کنیم که برای کدام وب‌سایت‌ها مناسب‌تر است.

 

کاربرد و مزایای گواهی  ssl ov

 

مزایای گواهی ssl سازمانی یا ov چیست؟
گواهی SSL انواع مختلفی دارد که نوع OV SSL بعد از گواهی EV، بهترین گزینه برای یک وب‌سایت خواهد بود. این گواهی از سطح امنیت بالایی برخوردار بوده و زمانی که مالکیت وب‌سایت در روند اعتبارسنجی تأیید شد، اطلاعات مالکیت در نوار آدرس URL نمایش داده می‌شود. به همین دلیل، به راحتی می‌توان وب‌سایت‌های اصلی و معتبر را از نمونه‌های جعلی تشخیص داد.

هدف اصلی این گواهی، رمزگذاری  اطلاعات حساسی است که کاربران در یک وب‌سایت وارد می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند جزئیات تراکنش‌های مالی و یا اطلاعات شخصی باشد که فرد برای لاگین کردن در یک وب‌سایت، باید آن‌ها را وارد کند. زمانی که کاربران از امنیت داده‌های خود مطمئن شوند، راحت‌تر به شما اطمینان کرده و در نتیجه اعتبار برند خود را ارتقا می‌دهید.

زمانی که گواهی SSL OV را برای وب‌سایت خود دریافت می‌کنید، در واقع آن را در برابر حملات احتمالی فیشینگ ایمن کرده و مطمئن هستید که اطلاعات منتقل شده بین شما و کاربران، محرمانه باقی می‌ماند. این گواهی سطح امنیت مشابه با گواهی EV SSL را ارائه داده و در مقایسه با گواهی Domain Validated SSL یا گواهی SSL DV ، برای وب‌سایت‌ها قابل‌اطمینان‌تر است.

خواندن مقاله گواهی ssl چیست؟ از وبسایت آکادمی اس اس ال نیز پیشنهاد می شود و شما می توانید از صفر تا صد چیستی این گواهینامه امنیتی را مطالعه نمایید.

 

مراحل و مدارک دریافت گواهی SSL OV

 

برای این که بتوانید گواهیOV  SSL را دریافت کنید، باید یک روند مشخص را طی کنید. فرآیند تأیید و اعتبارسنجی برای هر یک از انواع گواهی‌ها متفاوت بوده و همچنین به مرجع ارائه آن بستگی دارد. برای دریافت تاییدیه، معمولاً باید یک سری مدارک مشخص را که نشان‌دهنده مالک وب‌سایت، شرکت و یا سازمان معرفی شده است، به مرجع صدور گواهی SSL (CA) ارائه کنید. در صورتی که این مدارک تایید شوند، می‌توانید گواهی خود را دریافت کنید، البته پیش از آن، مرجع CA باید مالکیت شرکت و دامنه انحصاری آن را احراز هویت کند. بسته به نوع مرجع صدور گواهی SSL OV، ممکن است مدارک زیر از شما درخواست شوند:

  • سابقه کار و فعالیت قانونی
  • گواهی تأیید مالکیت وب‌سایت و دامنه توسط CA
  • مجوز رسمی و قانونی کار
  • صورت‌حساب بانکی
  • لیست پایگاه‌داده

این روند به نسبت مرجع صدور گواهی OV SSL یا تکمیل بودن مدارک و … ممکن است حدود 2 تا 3 روز طول بکشد. پس از دریافت این گواهی، یک نماد قفل در کنار نوار آدرس URL شما در بالای صفحه ظاهر شده و سایت به حالت HTTPS در می‌آید. اطلاعات مربوط به مالکیت دامنه و شرکت، در گواهی ذکر می‌شود. اطلاعات ذکر شده در گواهی، در Site Seal نیز قابل‌مشاهده خواهد بود.

نکته : کاربران داخل ایران می توانند جهت خرید گواهی ssl ov یا سازمانی، از شرکت های هاستینگ معتبر داخل کشور استفاده کنند.

 

گواهی SSL OV برای کدام وب‌سایت‌ها مناسب است؟

 

گواهی SSL شامل انواع مختلفی است که هر یک از آن‌ها سطوح متفاوتی از امنیت و رمزگذاری را ارائه داده و هزینه‌های دریافت آن‌ها نیز متفاوت است. به همین دلیل، نمی‌توان گفت که همه آن‌ها برای انواع وب‌سایت و کسب‌وکارهای مختلف مناسب هستند. به‌عنوان مثال، یک وب‌سایت فروشگاهی که کاربران در آن باید ثبت‌نام (وارد کردن اطلاعات شخصی) کرده و تراکنش‌های مالی (وارد کردن اطلاعات حساس بانکی) انجام می‌دهند، باید سطح بسیار بالایی از امنیت را فراهم کنند. در نتیجه صاحبان این وب‌سایت‌ها برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن اعتماد مشتریان خود، هر هزینه‌ای را به شرط دریافت امنیت بالاتر، خواهند پرداخت.
در مقابل، برخی وب‌سایت‌ها ممکن است به دلیل نوع کاری که انجام می‌دهند، به امنیت چندان بالایی نیاز نداشته باشند.

در مقاله encryption چیست؟ بصورت کامل به پروسه رمز گذاری و مراحل آن پرداخته ایم و شما می توانید آن را مطالعه نمایید.

 

گواهینامه ssl سازمانی برای وبسایت های خبری، فروشگاهی و شرکتی

 

وبلاگ و وب سایت‌های خبری، و یا هرگونه وب‌سایت مشابهی که نیازمند وارد کردن اطلاعات شخصی مشتریان نیست، مثال‌هایی ازاین‌دست هستند. این وب‌سایت‌ها اغلب بودجه محدودی برای ویژگی امنیت خود در نظر می‌گیرند؛ زیرا نیازی ندارند که یک رمزگذاری مشابه وب‌سایت‌های فروش آنلاین داشته باشند. گواهی SSL OV یکی از امن‌ترین و گران‌ترین انواع گواهی SSL (بعد از گواهی SSL EV ) است.

اکثر مراجعی که می‌توانید این گواهی را از طریق آن‌ها دریافت کنید، آن را با تعداد مجوزهای سرور نامحدود ارائه می‌دهند تا بتوانید آن را روی هر تعداد سروری نصب کرده و هر بار که بخواهید، آن را صادر کنید. چنانچه صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید و معمولاً اطلاعات حساسی از کاربران را جمع‌‌‌‌‌‌‌آوری کرده‌اید، قطعاً گواهی OV SSL برای شما یک انتخاب عالی خواهد بود. برخی از نمونه‌های مطرحی که می‌توانید گواهی SSL OV را برای آن دریافت کنید، عبارت است از:

  • پلتفرم‌های اجتماعی
  • پلتفرم‌ها و برنامه‌های بانکی
  • بازی‌ها و برنامه‌های فیس‌بوک
  • افزونه‌های مرورگر فایرفاکس
  • افزونه‌های گوگل کروم

 

 

ویژگی‌های کلیدی گواهی Organization Validated certificates

 

 

ویژگی های گواهینامه اس اس ال ov

اگر می‌خواهید گواهی OV SSL را برای وب‌سایت خود خریداری کنید، باید دقت کنید که مرجع ارائه دهنده آن برخی ویژگی‌های اساسی را داشته باشد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلیدی این گواهی عبارت است از:

  1. گواهی‌های SSL دارای پشتیبانی آینده 2048 بیتی (bit)
  2. قابلیت ایمن‌سازی وب‌سایت‌های www و غیر آن
  3. سازگاری با 99.9٪ مرورگرها، تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها
  4. ارائه گواهی‌های SHA-2 تأیید شده با رمزگذاری قوی 256 بیتی (bit)
  5. صدور نامحدود مجوز سرور (Unlimited Server License and Reissuance)

 

 

گواهی ssl سازمانی یا ov برای وبسایت

 

جلب اعتماد مشتریان یکی از اولین مسائلی است که صاحبان یک کسب‌وکار باید به آن توجه کنند. با وجود انواع کلاهبرداری‌ها، وب‌سایت‌هایی موفق می‌شوند که بتوانند اعتبار خود را به موتورهای جستجو و کاربران اثبات کنند. اصلی‌ترین راه برای این کار، اخذ گواهی ssl است. داشتن این گواهی به منزله تأیید هویت یک وب‌سایت بوده و پس از دریافت آن، مشتریان با بررسی نشانه‌های موجود به‌راحتی به شما اعتماد می‌کنند.

 

گواهی SSL OV یا گواهی اعتبار سازمانی (Organization Validated certificates)، یکی از انواع گواهی SSL است. این گواهی از سطح بالای امنیت برای محافظت از اطلاعات موجود در یک وب‌سایت برخوردار است. در این مطلب از آکادمی SSL سعی کردیم تا هر آنچه را که درباره گواهی SSL OV نیاز دارید بررسی کرده و ببینیم که برای کدام وب‌سایت‌ها مناسب است.

سؤالات متداول

 

1- گواهی ssl ov چیست؟

گواهینامه‌های SSL اعتبار سازمانی (OV) سطح بیشتری از اعتماد آنلاین را با احراز هویت و مشروعیت کسب‌وکار فراهم می‌کنند. سازمان‌ها باید ثابت کنند که مالک نام دامنه‌ای است که می‌خواهد آن را ایمن کند و تأیید کند که یک کسب‌وکار قانونی ثبت شده است.

2- مراحل دریافت گواهی ssl سازمانی یا ov چگونه است؟

 

  1. سابقه کار و فعالیت قانونی
  2. گواهی تأیید مالکیت وب‌سایت و دامنه توسط CA
  3. مجوز رسمی و قانونی کار
  4. صورت‌حساب بانکی
  5. لیست پایگاه‌داده
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]
نویسنده: Ali Safari

دیدگاه‌ها