گواهی ssl ev چیست؟

گواهی ssl ev چیست؟

گواهی ssl ev یا اعتبارسنجی پیشرفته (Extended Validation certificates)، یکی از انواع گواهینامه های اس اس ال است. دریافت گواهی ssl ev به برندهای مختلف کمک می‌کند تا همان میزان اعتباری را که در دنیای واقعی دارند، بتوانند در کسب‌وکار آنلاین خود نیز داشته باشند. در ادامه این مطلب از  وبسایت آکادمی SSL سعی می‌کنیم تا شما را بیشتر و بهتر با گواهینامه SSL اعتبار سنجی پیشرفته یا EV آشنا کرده و ضمن بررسی دلایل اهمیت آن، ببینیم برای کدام نوع وب‌سایت‌ها مناسب هستند.

جلب اعتماد مشتریان، یکی از اصلی‌ترین مسائل برای کار کردن در فضای اینترنت و محیط وبسایت است. در واقع اهمیت این مسئله به حدی است که اگر مردم به شما اعتماد و اطمینان نداشته باشند، اصلاً نمی‌توانید کار کنید. در واقع آنچه که باید بدانید این است که تجربه مردم از حضور در فضای آنلاین و دیجیتال بیشتر شده و به راحتی می‌توانند اعتبار یک کسب‌وکار و وب‌سایت آن را تشخیص دهند. یکی از راه‌های سنجش اعتبار یک وب‌سایت، گواهی SSL است. گواهی امنیتی SSL EV نوعی پروتکل محافظت از اطلاعات و داده‌های موجود در وب‌سایت‌های مختلف می باشد.

 

گواهی SSL چیست و چرا باید آن را اخذ کرد؟

 

قبل از این که به طور اختصاصی به توضیح درباره گواهی ssl ev یا Extended Validation certificates بپردازیم، بهتر است اطلاعات خود را درباره گواهی SSL و دلیل اخذ آن مرور کنیم. گواهی SSL یک راه ساده برای اطمینان از اعتبار رسمی یک وب‌سایت است. این گواهی در واقع با فراهم کردن امکان اتصال رمزگذاری شده با استفاده از ( encryption )، هویت وب‌سایت را تأیید می‌کند.

یعنی زمانی که یک وب‌سایت از این پروتکل امنیتی برخوردار است، افراد سودجو و هکرها به سختی می‌توانند به اطلاعات موجود در آن دسترسی داشته و آن‌ها را تغییر دهند. به همین دلیل است که اخذ آن برای محافظت از اطلاعات کاربران و مشتریان وب‌سایت، بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر این، اخذ گواهی SSL برای موتور جستجوی گوگل نیز بسیار اهمیت داشته و به ارتقای رتبه سایت کمک می‌کند. در نتیجه، اخذ این گواهی هم به دلیل افزایش اعتبار نزد مشتریان و هم به دلیل ارتقای رتبه و افزایش ترافیک وب‌سایت، در موفقیت آن نقش بسیار مهمی خواهد داشت. حالا که با اهمیت گواهی SSL آشنا شدیم، بهتر است به بررسی یکی از مهم‌ترین انواع بپردازیم.

شما می توانید از طریق مقاله گواهی ssl چیست؟ اطلاعات لازم و تکمیلی را در باره نحوه عملکرد و کاربرد آن، مطالعه نمایید.

 

گواهی SSL EV یا اعتبارسنجی پیشرفته چیست؟

 

گواهینامه ssl ev و کاربرد آن

 

گواهی SSL EV (Extended Validation SSL) یک گواهی دیجیتال برای دریافت نماد Https روی وبسایت است که مشخص کننده اطلاعات صاحب وبسایت می باشد. در مقاله https چیست، به بررسی جامع و تخصصی در باره این پروتکل امنیتی پرداخته ایم و می توانید از طریق لینک بالا آن را مشاهده نمایید.

این شیوه اعتبارسنجی، هویت صاحب یا اپراتور وب‌سایت را با بالاترین سطح امنیت تأیید می‌کند. همچنین به کاربران وبسایت این اطمینان را می‌دهد که با یک سایت قابل اعتماد تعامل داشته یا از آن خرید می کنند. دستورالعمل‌های تایید هویت وب‌سایت توسط انجمن CA/Browser طراحی و ایجاد شده است که یک روند بررسی دقیق و همه‌جانبه را شامل می‌شود.

این روند اعتبارسنجی، توسط مراجع مختلفی که گواهی را نیز ارائه می‌دهند، انجام می‌شود. در واقع وب‌سایت‌ها و مرجع‌های بسیاری وجود دارند که برای اخذ گواهی خود می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. یکی از شروط اصلی اخذ گواهی SSL EV این است که فرد درخواست دهنده باید مالکیت سایت و دامنه انحصاری را تایید کند.

این گواهی یکی از بهترین، امن‌ترین و معتبرترین انواع گواهی SSL است. زمانی که این گواهی را دریافت می‌کنید، به‌جای آن که تنها یک قفل ساده در کنار نوار URL ( قسمت جستجوی آدرس وبسایت در بالای مرورگر) ظاهر شود، متن به صورت سبز رنگ نمایش داده شده و همچنین نام و موقعیت جغرافیایی شرکت یا وبسایت دارنده گواهی، مشخص می‌شود. این پروتکل امنیتی کار را برای هرگونه سوء استفاده توسط مجرمان سایبری برای جعل وب‌سایت و حمله فیشینگ، بسیار دشوار می‌کند.

 

مزایای دریافت گواهی ssl ev برای وبسایت

مشخصات گواهی اس اس ال EV

با وجود احتمال تهدید دائمی حملات فیشینگ و سرقت هویت توسط افراد سودجو در فضای اینترنت، داشتن گواهی اس اس ال EV می‌تواند بسیار مهم باشد. همان‌طور که دیدید، اخذ گواهینامه SSL و به‌ویژه گواهی SSL EV از نظر ارتقای امنیت تا حد زیادی به یک وب‌سایت کمک می‌کند. علاوه بر این، این گواهی می‌تواند به افزایش درک مصرف‌کننده از ثبات، سطح خدمات مشتری و توانایی انجام تعهدات شرکت نیز کمک کند. در نتیجه به‌خوبی می‌توان متوجه شد که اخذ این گواهی برای یک کسب‌وکار که در دنیای اینترنت کار می‌کند، چقدر اهمیت دارد. برخی از مهم‌ترین دلایلی که این میزان اهمیت را اثبات می‌کند، عبارت است از:

  • ارتقای سطح امنیت سایت

دریافت گواهینامه SSL EV  به بازدیدکنندگان سایت کمک می‌کند تا بتوانند سایت‌های واقعی را از نمونه‌های جعلی تشخیص دهند. این مسئله به کاهش موفقیت حملات احتمالی و سودجویانه، کمک می‌کند. برای بیش از یک دهه است که هیچ وب‌سایت فیشینگ موفق نشده تا  گواهی EV SSL را به دست آورده و از آن استفاده کند.

  • انطباق‌پذیری

استانداردهای نظارتی و صنعتی مختلفی وجود دارد که شرکت‌ها و وب‌سایت‌های مختلف را به حفاظت از اطلاعات مشتریان در برابر سرقت و سوءاستفاده ملزم می‌کند. اخذ گواهی EV SSL یک راه بسیار مطمئن و ایمن برای کسب موفقیت در این استانداردهای تعریف شده است.

  • تمایل بیشتر کاربران برای تعامل با وب‌سایت‌های معتبر

شواهد نشان می‌دهد که اغلب کاربران تمایل دارند تا خرید، اشتراک اطلاعات شخصی، ایجاد حساب و شرکت در فعالیت‌های آنلاین را در وب‌سایت‌هایی انجام دهند که از اعتبار بالاتری برخوردار هستند. در نتیجه برای جلب مشتریان جدید و تعامل با آن‌ها، تنها کافی است گواهی SSL EV خود را اخذ کنید. موتورهای جستجو به‌سادگی وب‌سایت‌های معتبر را به کاربران نشان می‌دهند.

  • میانگین ارزش سفارش (AOV)

اگر یک کسب‌وکار فروش آنلاین هستید و می‌خواهید شاخص میانگین ارزش سفارش (AOV) خود را ارتقا دهید، به کسب اعتبار از طریق اخذ گواهی EV SSL نیاز دارید. اغلب کاربران با اطمینان بیشتری نسبت به خرید محصولات گران‌قیمت از وب‌سایت‌های معتبری که نوار آدرس آن‌ها به رنگ سبز درآمده، اقدام می‌کنند. همچنین به دلیل اعتمادی که کاربر و مشتری به سایت پیدا می کند، احتمال فروش محصولات پیشنهادی که در وب‌سایت قرار گرفته نیز بالاتر می‌رود.  

 

گواهی SSL EV برای کدام وب‌سایت‌ها مناسب است؟

 

 

گواهی SSL EV بهترین و البته گران‌قیمت‌ترین نوع گواهی SSL است. این نوع گواهی بالاترین میزان امنیت را برای وب‌سایت فراهم کرده و نوار آدرس وب‌سایت‌هایی که آن را اخذ کرده‌اند، به رنگ سبز ظاهر می‌شود. اخذ این گواهی اعتبار وب‌سایت را نزد کاربران افزایش داده و به آن‌ها نشان می‌دهد که با یک منبع قانونی که نسبت به حفظ اطلاعات مشتریان خود مسئولیت‌پذیر است، روبرو هستند. اگرچه همه وب‌سایت‌ها می‌خواهند که بالاترین سطح امنیت را برای اطلاعات و داده‌های موجود داشته باشند، اما ممکن است گواهی EV یک گزینه اقتصادی و منطقی برای همه آن‌ها نباشد.

گواهینامه EV SSL بیشتر برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر با طیف گسترده کاربران، مناسب است. وب‌سایت‌هایی که نیازمند تضمین قوی‌تر و جلب اعتماد بیشتر بوده و احتمال بیشتری دارد که مورد حمله قرار گیرند، بهترین گزینه برای اخذ این گواهی هستند. به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت برندهای بزرگ، بانک‌ها یا موسسات مالی و … می‌توانند بیشترین بهره را از گواهی SSL EV خود داشته باشند. البته هر وب‌سایت دیگری نیز که داده‌های مشتریان خود را جمع‌آوری کرده، تراکنش مالی در آن وجود داشته و یا کاربران برای ورود به آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنند نیز، می‌توانند این گواهی را دریافت کنند.

 

گواهی SSL EV و وب‌سایت‌های جعلی

 

راه‌اندازی وب‌سایت‌های فیشینگ یا جعلی، همچنان بزرگ‌ترین تهدید برای وب‌سایت‌های معتبر و قانونی هستند که خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند. البته اخیراً این‌گونه وب‌سایت‌های فریبنده شروع به استفاده از گواهی‌های SSL DV غیرمعتبر کرده‌اند تا در نظر کاربران قابل‌اعتمادتر به نظر برسند. این گواهی معمولاً کمترین میزان سخت‌گیری را برای اعتبارسنجی وب‌سایت داشته و توسط برخی سرویس‌های رایگان SSL ارائه می‌شوند. به‌این‌ترتیب، افراد ناآگاه به این وب‌سایت‌ها اعتماد کرده و اطلاعات مالی یا شخصی خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند. دریافت گواهی ssl ev از آنجایی که هویت تایید شده مدیریت سایت را در چندین مرحله بررسی کرده و به کاربران نشان می‌دهد، به مبارزه با این مشکل در حال رشد، کمک می‌کند.  

 

سخن پایانی

 

کاربران فضای اینترنت نسبت به قبل بسیار آگاه‌تر شده و کسب‌وکارهایی که نتوانند اطمینان آن‌ها را جلب کنند، موفقیتی به دست نخواهند آورد. یکی از راه‌های اثبات هویت و اعتبار یک وب‌سایت، اخذ گواهی‌های امنیتی است که تحت عنوان گواهی SSL شناخته می‌شود. مهم‌ترین و بهترین نوع این گواهی که بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهد، گواهی SSL EV است. این گواهی پس از انجام روند سخت‌گیرانه اعتبارسنجی و تایید هویت مالیک وب‌سایت و دامنه انحصاری آن، قابل دریافت است. در نتیجه دریافت آن می‌توان به مخاطبان شما اطمینان دهد که یک وب‌سایت کاملاً قابل اطمینان هستید. در این مطلب از آکادمی SSL به طور کامل به بررسی این گواهی و دلایل اهمیت آن پرداخته و دیدیم که اخذ گواهی SSL EV برای کدام دسته از وب‌سایت‌ها مناسب‌تر است.

سؤالات متداول

 

1- گواهی SSL EV به چه معنا است؟

گواهینامه EV SSL (گواهینامه Extended Validation SSL) یک راه‌حل احراز هویت دیجیتالی است که توسط وب‌سایت‌های HTTPS برای ارائه بالاترین سطح امنیت با تایید هویت صاحب یا اپراتور وب‌سایت استفاده می‌شود.

2- آیا برای وب‌سایت خود به گواهی اس اس ال EV نیاز داریم؟

گواهی EV SSL باید در هر جایی که نیاز دارید تا بالاترین سطح امنیت در حفظ اطلاعات را به کاربران خود منتقل کنید، مانند سبد خرید، صفحات ورود به سیستم و سایر صفحات حساس جلویی، استفاده شوند. گواهینامه‌های EV SSL DigiCert تأیید می‌کنند که وب‌سایت شما تایید هویت دقیق را پشت سر گذاشته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نویسنده: Ali Safari

دیدگاه‌ها